Comunicat sobre l’Estat Infiltrat

Font: Bruno Díaz – Directa.cat

Des de Rereguarda en Moviment denunciem la doble repressió que ha patit un dels militants del col·lectiu durant els darrers mesos, tant per part dels Mossos d’Esquadra de la Generalitat de Catalunya com de les forces de seguretat de l’Estat Espanyol.

El passat el mes d’octubre es va iniciar l’Operació Pandora, una operació poc fonamentada, instigada pels mossos i autoritzada per l’Audiència Nacional. En el marc d’aquesta operació va realitzar-se la detenció del nostre company.

Per si no fos prou haver estat detingut i traslladat a Madrid acusat amb uns càrrecs inversemblants, la maquinària repressiva fa una segona envestida i pretén convertir-lo en confident amb coaccions, suborns i promeses d’influir en els fiscals en la resolució del seu cas.

Per sort, l’empoderament col·lectiu i el coratge individual han permès revelar aquestes pràctiques que intuíem i de les que ara en tenim proves: el xantatge que es realitza a les persones que han estat detingudes i la dependència i obediència dels fiscals que segueixen directrius politiques i policials.

Cal tenir present que la informació que s’estava demanant que filtrés vulnera drets i infringeix lleis. L’obtenció d’informació personal sense consentiment col·lisiona amb la llei de protecció de dades, i els fitxers i les llistes policials de militants i activistes només estan permeses si representen un perill real per a la seguretat pública. A continuació us exposem un breu resum de com un parell d’homes tracten de coaccionar un militant de Rereguarda en Moviment per a fer d’infiltrat:
– S’inicia el diàleg quan un d’ells es presenta al militant com a “periodista”.
– Durant tres mesos s’han mantingut reunions secretes a bars de Barcelona per tal de forjar l’aliança.
– L’objectiu era elaborar llistes negres amb informació del grau de politització de persones del seu entorn social, així com noms complets, adreces de domicili i llocs de treball.
– La coacció i el xantatge es va basar en facilitats econòmiques (d’incentius directament proporcionals al grau rellevància informativa) i facilitats jurídiques (extorsió del fiscal en el cas obert per l’Operació Pandora).

Aquestes pràctiques són inadmissibles en una societat suposadament democràtica i de dret. Tant la construcció d’un castell de cartes anomenat Operació Pandora com la coacció a militants i activistes. Per aquest motiu exigim:
– Una condemna per suborn i coaccions.
– Que s’aturin aquestes pràctiques habituals de coaccionar militants i manipular fiscals.
– Que s’aturin els muntatges policials i se sobreseeixi la causa contra els militats investigats en l’Operació Pandora

Aquest cas ens afirma encara més la necessitat de grups solidaris i de suport ja que la repressió té moltes cares i operacions com aquestes pretenen també desarticular-nos i generar desconfiança entre totes aquelles que pertanyem als moviments socials. Però també en aquests moments demostrem que les nostres xarxes de suport són prou fortes i seguirem lluitant contra la impunitat policial i la vulneració de drets.

Desde Rereguarda en Moviment seguirem vigilant als que ens vigilen, denunciant les vulneracióons de Drets Humans i generant sinergies, accions i alternatives que ens protegeixin d’aquestes forces policials i d’aquest estat que ens vol callades i submises.

Defensar drets i tenir ideals és un compromís vital. Per això us animem a seguir lluitant.

Connect with Facebook